10 Şubat 2010 Çarşamba

TAŞ BEBEKLERİM




sizlerle yaklaşık 12 yıl önce öğrendiğim taş bebek yapımını resimler va anlatım ile paylaşmak istiyorum. Öncelikle düzgün, pürüzsüz ve birbirine uygun taşlar seçmeniz gerekiyor.












Daha sonra seçtiğimiz taşlardan ayak gövde ve başı seçerek yapıştırıyoruz. Yapıştırma işleminde aslında mermer yapıştırıcı kullanıyoruz fakat ben pratik olması açısından sıcak silikon kullandım.




Ben resimde gördüğünüz bu taşları Kastamonu Cide sahilinden toplamıştım. Bu bebekleri giydirirken kullanılan malzeme çiçek yapımında kullanılan seramik hamuru. Ben bunun için kullanılan tutkaldan bulamadığımdan sizler için yaptığım bebekleri kumaşla giydirdim.







Yapıştırma işleminden sonra ayak ve yüzü boyuyoruz. Boyarken aslında kullanılması gereken boya plastik boyadır. Her renk bende mevcut olmadığı ve piyasadan az miktarlarda temini mümkün olmadığı için ben resim yaparken kullandığım yağlı boyalarımı tercih ettim. Biraz geç kuruyor ama en azından suyla temas ettiğinde zarar görmüyor.




Resimdeki taş bebeğin bıyıklarını gazetelerden küçük küçük rulolar yaparak yapıştırdım ve boyadım.


















Nasrediin Hoca'nın sarığı ve sakallarının yapılışı için şu an alternatif bir çözüm denemedim. Bunların yapımında seramik hamurunu avucumuzun içiyle yayarak şeritler haline getirip sonra da resimde görüldüğü gibi kıvıracaksınız ve kurumasını bekleyeceksiniz. Daha sonra da yapıştıracaksınız.










Elimde kalan küçük taşlarımla elimden geldiğince sizlerle paylaşmak için birşeyler yapmaya çalıştım. Umarım beğenirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder